Un nou drum expres de 30 km a fost dat în folosinţă în Ungaria, creând astfel încă o legătură rutieră în direcţia României
Vineri a fost dat în folosinţă segmentul drumului expres M4 între localităţile Üllő şi Albertirsa, în lungime de 30 km. Şoseaua de mare viteză are de două ori două benzi şi a fost realizată din suma netă de 153,45 milioane euro – a declarat la Üllő secretarul de stat responsabil de politica transporturilor din cadrul Ministerului Inovaţiilor şi Tehnologiei (MIT).
László Mosóczi a precizat că Programul Rutier, cadrul global al proiectelor de dezvoltare a drumurilor publice, planificate până în anul 2024, dispune de un buget total de 9,44 miliarde euro, care este finanţat în primul rând din bugetul de stat al Ungariei, datorită performanţei tot mai bune a economiei.
Secretarul de stat a adăugat: principalele obiective ale măsurilor politice luate de guvern în acest sector sunt ca municipiile şi zonele de interes economic deosebit să fie legate prin şosele de două ori două benzi la reţeaua rutieră de mare viteză, iar autostrăzile şi şoselele principale să ajungă până la frontiera ţării. Dezvoltarea drumului expres M4 favorizează realizarea ambelor obiective deosebit de importante, deoarece artera leagă municipiul Szolnok de reţeaua de circulaţie rapidă, creând astfel încă o legătură rutieră de înaltă calitate în direcţia Transilvaniei şi României – a adăugat secretarul de stat.
László Mosóczi a precizat că drumul expres M4 poate fi folosită de acum de la centura Budapestei M0 până la oraşul Cegléd, această legătură rutieră de aproape 45 km a costat în total 214 milioane euro.
Toate segmentele M4 se află cel puţin în stadiul pregătirii, lucrările de execuţie au început şi ele în mai multe locuri. „Dacă un segment este finalizat, în măsura posibilului îl vom preda automobiliştilor, astfel drumul de mare viteză are deja mai multe porţiuni scurte care sunt folosite” – a adăugat secretarul de stat. El a reamintit că în vara acestui an va fi predată prelungirea de aproximativ 11 km până la oraşul Abony, fiind prevăzut, tot pentru această vară, şi finalizarea segmentului de aproape 30 km între Berettyóújfalu şi graniţa de stat de lângă Nagykereki, prin care se va crea legătura de circulaţie rapidă între municipiile Debrecen şi Oradea, pe partea ungară.
Până în anul 2022 va continua dezvoltarea segmentului Abony-Törökszentmiklós care va asigura legătura cu municipiul Szolnok, în special prin construirea podurilor, printre care şi un nou pod peste Tisza şi un altul peste râul Zagyva.
Secretarul de stat a evocat faptul că la începutul anului 2010 doar 10 reşedinţe de judeţ erau accesibile pe drumuri de mare viteză, şi că numărul acestora va ajunge la 14 până la sfârşitul anului 2020, prin conectarea municipiilor Eger, Salgótarján, Szombathely şi Veszprém. El a adăugat că, în timp ce la începutul deceniului trecut doar trei frontiere de stat au fost accesibile pe şosea cu patru benzi, la sfârşitul acestui an numărul lor va creşte la 7.
MTI