Maghiarii recunosc: există concurenţă între areroporturile din Debrecen şi Oradea

Maghiarii recunosc: există concurenţă între areroporturile din Debrecen şi Oradea

„În prezent există concurenţă, şi în ultimii ani a existat concurenţă între aeroporturile din Debrecen şi Oradea, deci, dacă cineva transmite hai să colaborăm pentru că altfel vom fi obligaţi să concurăm, nu ne speriem” – a declarat László Papp, primarul orașului din Ungaria, răspunzând astfel la declaraţia primarului din Oradea în care Ilie Bolojan a solicitat cooperarea între aeroporturile din Oradea şi Debrecen.

Primarul din Oradea a declarat inițial că Aeroportul Oradea, situat în triunghiul Cluj-Napoca-Debrecen-Timişoara, aflat la doar 60 de kilometri de Debrecen, are două posibilităţi teoretice pentru supravieţuire: ori să înceapă să concureze cu Aeroportul Debrecen, situaţie în care ambele aerogări ar fi perdante, ori să coopereze între ele.

Potrivit acestuia, asocierea celor două aeroporturi ar însemna ca unele zboruri să plece din Debrecen, iar altele din Oradea, şi să nu existe destinaţii la care să se ajungă şi de la Oradea şi de la Debrecen. Potrivit lui Ilie Bolojan, un astfel de acord ar putea ajuta la menţinerea Aeroportului Oradea. Iar pentru Oradea este vital ca municipiul să fie accesibil atât pe calea rutieră, cale ferată, cât şi pe cale aeriană.

În reacţia sa, primarul oraşului Debrecen, László Papp a punctat că ştirile despre aeroportul din Oradea, care au apărut în ultimele săptămâni în presă, sugerează faptul că aeroportul orădean a ajuns în centrul luptelor politice de acolo.

„Nu mi se pare nici politicos, nici un lucru bun, că se doreşte ca Aeroportul Internaţional de la Debrecen să fie târât în această luptă politică. Respingem în mod hotărât orice tentativă în acest sens, totodată subliniem că între operatorii celor două aeroporturi nu se află în curs niciun fel de negocieri”, a spus Papp.

În comunicatul său, primarul a reamintit că aeroportul din Debrecen s-a transformat, în ultimii şapte ani, în cel mai important aeroport regional al zonei şi totodată are cel mai mare trafic.

„Calea care ne-a condus până aici am urmat-o în conformitate cu propria noastră strategie, singurul sprijin pentru Debrecen a venit din partea Guvernului Ungariei”, a adăugat acesta.

Potrivit lui László Papp, toate rezultatele din ultimii cinci ani, care au relevanţă la nivel internaţional – fie că este vorba despre economie sau despre traficul aerian – au fost obţinute de către Debrecen pe bază de performanţă. „Aşadar, dacă cineva ne transmite mesajul de a colabora, pentru că altfel vom fi nevoiţi să intrăm în competiţie, noi nu ne speriem. Dacă nu s-a observat încă, şi acum există competiţie, iar în anii care au trecut a existat, de asemenea, competiţie între aeroporturile din Debrecen şi din Oradea”, a adăugat, menţionând, totodată, că centrul economic de gravitate al regiunii se află în Debrecen, iar asta se va accentua şi mai mult datorită proceselor din anii următori.

„Acest lucru are un impact semnificativ asupra vieţii regiunii, inclusiv asupra traficului aerian”, spune László Papp, adăugând că acolo unde se formează un centru economic al unei regiuni, acolo se va afla şi centrul său de transport şi de logistică. „Vom ţine la poziţia pe care am câştigat-o, asta este ceea ce se află la baza negocierilor.”

„Cu toate acestea – la ca şi până acum – Debrecen-ul se străduieşte să dezvolte nişte relaţii echilibrate cu Oradea, cu respectarea reciprocă a intereselor”, scrie în încheierea comunicatului primarului din Debrecen.

Oradea în acest moment are trei destinații: București (TAROM) și chartere în Hurghada și Antalya. Din Debrecen International Airport compania Wizz Air operează 14 destinații (Larnaca – Cipru, Basel – Elveția, Paris – Franța, Dortmund – Germania, Tel-Aviv- Israel, Milano – Italia, Malta, Eindhoven – Olanda, Cardiff, Doncaster, Londra – Marea Britanie, Moscova – Rusia, Barcelona, Palma de Mallorca – Spania), iar cei de la Lufthansa zboară la München

MTI
viziteazaungaria.ro

perfect-tour.ro
X