GALERIE FOTO: Unde puteți călători cu primele 20 de vagoane IC+ produse în Ungaria

GALERIE FOTO: Unde puteți călători cu primele 20 de vagoane IC+ produse în Ungaria

Au fost realizate primele 20 de vagoane InterCity de generaţie nouă, adecvate traficului internaţional, produse din resurse proprii de către MÁV-Start Zrt. (compania de căi ferate ungare), în cadrul centrului de întreţinere şi reparaţii vagoane din Szolnok, a anunţat, marţi, preşedintele director general al MÁV Zrt., în cadrul unei conferinţe de presă.

Róbert Homolya a declarat că în luna august va începe asamblarea altor 70 de vagoane IC+ destinate traficului intern, pentru care compania feroviară, pe lângă resursele proprii, va primi subvenţii şi de la guvernul ungar.

Noua flotă, realizată în proporţie de 50% cu furnizori autohtoni nu va fi doar modernă, elegantă, ci va fi şi practică, şi confortabilă, a precizat preşedintele director general, iar unele dintre vagoane vor fi adaptate familiilor şi accesibile persoanelor cu dizabilităţi. Vor exista, de asemenea, vagoane de clasa I, care să corespundă nevoilor serviciilor premium asigurând liniştea şi odihna călătorilor, a adăugat acesta.
Prin creşterea de la an la an a numărului de vagoane IC+, va fi posibilă extinderea reţelei IC, astfel încât să poată fi incluse noi regiuni în serviciul feroviar de calitate, a precizat Róbert Homolya. Investiţiile şi achiziţiile permit producţia de până la 50 de vagoane IC+ pe an. Este un obiectiv cheie ca furnizorii maghiari să aibă o pondere cât mai mare în realizarea acestor vagoane, a subliniat acesta.

Cu noile vagoane IC+, călătorii se vor putea întâlni pe trenurile Balaton Expres care circulă dinspre Záhony şi Miskolc spre Keszthely, situat pe malul lacului Balaton, sau pe trenurile IC de la Budapesta la Miskolc, la Békéscsaba sau la Nyíregyháza. MÁV-Start doreşte ca pe termen lung să continue fabricarea în serie, deoarece au nevoie de cel puţin 300 de vagoane noi IC+ până în 2023, când se preconizează că se va liberaliza piaţa transportului de pasageri, a precizat preşedintele director general.

Conform comunicatului de presă remis de MÁV Zrt. agenţiei ungare de presă MTI, dintre vagoanele destinate traficului internaţional, dotate cu aer condiţionat, 10 sunt de clasa a II-a, iar 10 sunt accesibile persoanelor cu dizabilităţi, fiind compartimentate pentru mai multe scopuri , ambele tipuri fiind capabile să atingă o viteză de 200 de kilometri pe oră.

Vagoanele de clasa a II-a au primit deja autorizaţiile naţionale de la companiile feroviare din Slovacia, Cehia, Austria, Germania, Slovenia, Elveţia, Polonia şi România. Vagoanele cu compartimentare interioară multiplă vor fi autorizate după examinarea de tip.
Costul celor 20 de vagoane IC+ se ridică la aproximativ 28,7 milioane euro.

MTI/viziteazaungaria.ro

perfect-tour.ro
X