FOTO: Cum arată prima secţiune renovată a liniei 3 de metrou din Budapesta
Sâmbătă a fost inaugurată secţiunea de nord a liniei 3 de metrou, renovată, care face legătura între Újpest şi Bulevardul Dózsa György. Pasagerii pot călători pe secţiunea renovată, începând cu sâmbătă după-amiază. Primarul general al capitalei maghiare, István Tarlós a declarat că „din câte se pare”, până la reînnoirea întregii infrastructuri a metroului, „este posibil” să funcţioneze şi aerul condiţionat al garniturilor. Experţii vor analiza sistemul de climatizare modular al Liebherr. Renovarea tronsonului a durat 17 luni, iar în curând, lucrările de reconstrucţie vor continua pe porţiunea de sud, a spus primarul.
István Tarlós a arătat că linia 3 de metrou, care are o lungime de peste 17 kilometri, este sistemul feroviar din Ungaria cu cel mai mare trafic de pasageri, cu o medie de 500.000 de călători pe zi, în zilele lucrătoare. Asta depăşeşte traficul întregii reţele feroviare naţionale, a adăugat edilul. Rolul pe care îl are linia aceasta de metrou în a lega nordul şi sudul Budapestei este incontestabil, a subliniat. István Tarlós a spus că linia 3 de metrou a fost construită între anii 1970 şi 1990, iar până la începerea reconstrucţiei actuale, nu a beneficiat de nicio renovare majoră.
Primarul general al Budapestei a mai reamintit că garniturile liniei 3 de metrou au fost deja renovate anterior. Capitala şi-a dorit garnituri noi, dar guvernul a oferit garanţie doar pentru renovări, a specificat Tarlós. Acesta a mai relatat că lucrările de pe secţiunea nordică au început pe 6 noiembrie 2017.
În cele şase staţii ale secţiunii nordice sistemele de informare dedicate pasagerilor au fost complet reînnoite, au fost montate instalaţii de iluminare moderne cu LED-uri, iar în vederea creşterii siguranţei călătorilor a fost realizat un sistem de supraveghere cu camere video, totodată fiind realizate şi noi scări rulante şi ascensoare.
Calea ferată a fost reconstruită între staţiile Újpest şi Bulevardul Dózsa György fiind înnoite 5,5 km de cale ferată. Acest lucru a însemnat demontarea şi reinstalarea a 21,5 kilometri de cale ferată. A fost reînnoit, totodată, şi sistemul automat de ghidare a trenurilor, realizat de însăşi compania de transport public al Budapestei (BKV).
Primarul general a atras atenţia asupra faptului că, în timp ce pe linia 2 de metrou, odată cu renovarea au fost accesibilizate două staţii, în cazul liniei 3 de metrou, toate staţiile vor fi accesibile pentru persoanele cu probleme locomotorii.
Costul renovărilor liniei 3 de metrou s-au ridicat la 217 miliarde de forinţi. În baza acordului din 17 noiembrie 2018 dintre primarul Budapestei şi prim-ministrul Viktor Orbán, cele 137,5 miliarde de forinţi acordaţi iniţial, guvernul a mai alocat încă 80 de miliarde de forinţi suplimentari, a arătat Tarlós. Cu privire la continuarea reconstrucţiei primarul a spus: renovarea va continua pe secţiunea sudică a liniei de metrou, lucrările urmând să înceapă la 6 aprilie, între staţiile Népliget şi Kőbánya-Kispest.
Potrivit aşteptărilor, secţiunea de sud va fi finalizată în cel de-al treilea trimestru al anului 2020, după care va începe modernizarea porţiunii intermediare. Terminarea tuturor lucrărilor este aşteptat la jumătatea anului 2022, a spus primarul.
MTI/viziteazaungaria.ro