A început modernizarea liniei de cale ferată Budapesta-Belgrad – timpul de călătorie va fi redus considerabil
În Ungaria, eforturile de dezvoltare a transportului în următorii 10-15 ani se vor concentra asupra căii ferate, iar în acest sens, una dintre cele mai importante investiţii este modernizarea şi extinderea capacităţii liniei de cale ferată Budapesta-Belgrad.
În Ungaria sunt aşteptate dezvoltări feroviare în valoare totală de 16,6 miliarde euro, din care aproximativ 5,5 miliarde de euro vor fi alocaţi dezvoltării materialului rulant, iar 11,1 miliarde de euro, dezvoltării infrastructurii de transport.
Odată cu modernizarea liniei de cale ferată Budapesta-Belgrad se va dezvolta atât economia naţională a Ungariei, cât şi tehnologia maghiară de transport verde, totodată se vor extinde relaţiile dintre Ungaria şi China, respectiv Ungaria şi Serbia. Investiţia va oferi o conexiune directă şi de înaltă calitate pentru transportul de mărfuri asiatice din portul Pireu. În viitor, Ungaria va oferi cea mai rapidă rută de transport între Orientul Îndepărtat şi Europa de Vest, prin intermediul porturilor greceşti.
Până în 2025, Guvernul Ungariei va consolida competitivitatea transportului de mărfuri pe cale ferată cu aproximativ 83,3 milioane euro – a explicat László Palkovics, ministrul inovării şi tehnologiei
Investiţia va fi finanţată în proporţie de 85% din credit, iar restul de 15% din fonduri proprii. Potrivit celor de MÁV (Căile Ferate Maghiare), condiţiile de contractare a creditului sunt preferenţiale în comparaţie cu opţiunile disponibile pe piaţă, iar planificarea şi predictibilitatea este ajutată de faptul că împrumutul are o rată a dobânzii fixă. Acesta a numit contractul de împrumut acordat de Eximbank China drept unul „favorabil şi sigur”.
Cum Serbia nu este stat membru al UE, reabilitarea liniei de cale ferată nu ar fi putut fi inclusă în viitorul apropiat în proiectele finanţate de UE, a mai explicat preşedintele-director general.
Ca urmare a dezvoltării, timpul de călătorie dintre cele două capitale ar putea fi redus de la 8 ore la 3,5 ore. Trenurile ar urma să circule cu o viteză maximă de 160 de kilometri pe oră.
Sursa: MTI