Ungaria anunţă investiţii la Hungaroring, după Marele Premiu din 2019
După Marele Premiu al Ungariei de anul viitor pot fi demarate investiţiile din programul strategic de dezvoltare menit pentru pista de la Hungaroring, a anunţat duminică Péter Szijjártó, ministrul ungar al Afacerilor Externe şi Comerţului Exterior în cadrul unei conferinţe de presă care a precedat startul ediţiei nr. 33 a Marelui Premiu al Ungariei, din cadrul Campionatului Mondial de Formula 1.
Politicianul ungar s-a întâlnit înainte de concurs cu Chase Carey, reprezentatul companiei americane Liberty Media, care deţine drepturile comerciale ale F1, cu care a discutat despre concursul ungar.
Am avut o discuţie pe un ton pozitiv în care domnul Carey a spus că ei îşi doresc să vadă în programul competiţional 21 de locaţii cu particularităţi naţionale de care gazdele sunt mândre şi nu au nevoie de 21 de concursuri identice, uniformizate – a declarat Péter Szijjártó, adăugând că această viziune oferă un avantaj Budapestei şi Ungariei.
Ministrul de Externe a vorbit şi despre faptul că esenţa strategiei lui Chase Carey este ca unele mari premii Formula 1 să nu fie evenimente de sfârşit de săptămână, ci să aibă un program extins pe o săptămână întreagă şi având în vedere că Budapesta este potrivită realizării acestui proiect, Marele Premiu al Ungariei de anul viitor va fi organizat pe parcursul unei întregi săptămâni.
După concursul din 2019 vom efectua transformările prevăzute ca necesare şi trecute ca prioritare în programul strategic de dezvoltare şi, cum am promis, vom derula la timp şi procesele privind localizarea resurselor şi adaptarea cadrului legal – a anunţat Szijjártó.
Acesta a spus că pentru derularea acestor investiţii perioada ideală este între Marele Premiu din 2019 şi cel din 2020, motiv pentru care cadrul legal trebuie finalizat şi resursele trebuie alocate până în primăvara anului viitor.
Ministrul a subliniat că efectul economic al contractului pentru organizarea Marelui Premiu al Ungariei, valabil până în 2026 este unul clar pozitiv, concursul de la Mogyoród de anul trecut generând o activitate economică de 92,8 milioane de euro.
Aceasta este compusă din trei elemente: efectul asupra economiei ungare, asupra PIB-ului, creşterea încasărilor din impozite şi taxe, precum şi apariţii cuantificabile în mass-media – a spus Szijjártó.
Ministrul ungar a adăugat: având în vedere că anul acesta biletele s-au vândut mai bine şi au venit mai mulţi vizitatori la Hungaroring, decât în anul trecut, precum şi datorită creşterii la nivel global a publicităţii de care beneficiază Formula 1, estimările arată că efectul economic va fi şi mai mare anul acesta.
MTI