Studiu: Consumatorii din Ungaria cumpără în primul rând mărfuri maghiare

Studiu: Consumatorii din Ungaria cumpără în primul rând mărfuri maghiare

Potrivit datelor unui sondaj efectuat recent, 87% dintre consumatorii din Ungaria preferă să cumpere mărfuri maghiare, ceea ce reprezintă un lucru încurajator pentru afacerile din ţară, a transmis societatea de sondare a pieţei „Századvég”, către agenţia de presă MTI.

Conform comunicatului, în rândul clienţilor maghiari, preferinţa pentru produsele autohtone este semnificativ mai mare atunci când este vorba de alimente, decât atunci când este vorba de alt tip de produse. Atunci când au fost întrebaţi de alimente, aproximativ 70% dintre respondenţi au spus că este important să aleagă un produs maghiar, în timp ce în cazul cărţilor, acest raport este de numai 39%, iar la obiecte de mobilier, cosmetice şi îmbrăcăminte, de a aprox. 28-30%.
    
În privinţa cumpărării de alimentele, preferinţa de a achiziţiona produse autohtone este legată probabil de prospeţime şi calitate, respectiv încurajarea sprijinirii economiei locale, în timp ce produsele din alte categorii au, de obicei, un ciclu de viaţă şi un lanţ de aprovizionare mai lung, se precizează în comunicat.
    
Potrivit informaţiilor prezentate, pentru jumătate dintre cumpărători este important ca originea şi materiile prime ale produsului să fie maghiare, însă doar pentru fiecare al zecelea consumator este important ca şi marca produsului, respectiv retailerul să fie maghiar.
    
Sondajul a relevat, de asemenea, că peste trei sferturi dintre consumatori ar cumpăra cu plăcere mai multe produse de mobilier, cosmetice şi îmbrăcăminte maghiare, dacă acestea ar fi disponibile.
    În acelaşi timp, majoritatea nu ar plăti mai mult pentru acestea, decât pentru un produs similar al unei mărci străine.
    
Este încurajator faptul că aproximativ o cincime dintre cei întrebaţi consideră că mărcile maghiare sunt capabile să îşi asume un rol deosebit de inovator sau de stabilire a unor tendinţe în domeniul producţiei de mobilier şi a amenajărilor interioare (20%), cosmeticelor şi domeniului serviciilor de înfrumuseţare (19%), respectiv în domeniul modei şi al produselor textile (18%).
    În toate cele trei categorii, un număr semnificativ de respondenţi consideră că mărcile din Ungaria ţin pasul cu tendinţele, a relatat „Századvég”.

MTI

X