MÁV-Start, compania de căi ferate din Ungaria achiziţionează 115 locomotive electrice noi
A fost încheiată procedura de achiziţie publică pentru cumpărarea, de către MÁV-Start, compania de căi ferate din Ungaria, a 115 locomotive electrice noi, câştigătoare fiind oferta comună a Siemens Mobility Kft. şi Siemens Mobility Austria GmbH, o ofertă cu un preţ mai mic decât cel estimat anterior, au anunţat autoritățile de la Budapesta.
Locomotivele care pot circula cu o viteză de până la 200 km/h vor fi utilizate pentru reînnoirea serviciului IC şi extinderea serviciului IC+.Potrivit contractului-cadru, contractele de furnizare ar putea fi semnate încă în cursul acestui an, iar primele locomotive ar putea ajunge pe şine în 2024.
Guvernul Ungariei priveşte modernizarea continuă a infrastructurii feroviare şi a materialului rulant, drept o condiţie de bază pentru o creştere economică durabilă şi o îmbunătăţire a calităţii vieţii; fiabilitatea şi utilizarea mai confortabilă a căilor ferate – o variantă mai ecologică şi mai eficientă din punct de vedere energetic – reprezintă un element important al competitivităţii transportului public.
Pasagerii maghiari au deja parte de o serie de noutăţi atunci când călătoresc cu trenul. Pe patru linii suburbane circulă deja trenuri electrice supraetajate cu o capacitate de 600 locuri fiecare, iar anul trecut, în plin sezon, aceste tipuri de tren au apărut şi la Lacul Balaton. Începând din luna decembrie a anului trecut, de astfel de trenuri se pot bucura şi cei care călătoresc la Tatabánya, Győr, Debrecen şi Nyíregyháza.
Potrivit angajamentului luat de producător, până la sfârşitul anului va fi livrată întreaga flotă de 40 de bucăţi, astfel că, în curând, în suburbiile Budapestei vor circula numai trenuri moderne.
Róbert Homolya, preşedintele şi directorul general al MÁV Zrt. a relatat că în acest moment sunt în desfăşurare reconstrucţii de căi ferate în valoare de sute de miliarde de forinţi. Pe o distanţă de peste 500 de kilometri, acestea permit deja trenurilor să circule cu o viteză de 160 km/h, însă pentru asta mai este nevoie, printre altele, şi de locomotive potrivite, a subliniat el. Noile locomotive vor trage şi noile trenuri IC+ fabricate la Szolnok, a adăugat preşedintele-director general.
MTI