Cu două tronsoane inaugurate, autostrada din Ungaria se apropie de graniţa cu România
În Ungaria au fost deschise circulaţiei ún decembrie, tronsonul final al autostrăzii M35 şi primul tronson din autostrada M4, în apropiere de graniţa cu România. În cadrul evenimentului de inaugurare ministrul ungar al inovării şi tehnologiei, László Palkovics a anunţat că Guvernul Ungar va cheltui până în 2025, 36,2 miliarde lei pentru dezvoltarea infrastructurii de drumuri. Conform spuselor sale cele mai importante două obiective ale dezvoltării prevăd ca fiecare reşedinţă de judeţ să poate fi accesată prin drum expres, respectiv, fiecare autostradă să ajungă până la frontierele ţării.
Tronsoanele de şosele rapide oferă un impuls deosebit dezvoltării economiei locale, dezvoltării industriei, oferă sprijin în dezvoltarea turismului şi îmbunătăţeşte calitatea vieţii populaţiei de acolo – a adăugat ministrul.
László Palkovics a menţionat ca exemplu oraşul Debrecen, care „s-a dezvoltat enorm” de la predarea, în 2006, a autostrăzii M35. Decizia BMW de a-şi construi în Debrecen prima sa fabrică europeană din afara Germaniei s-a datorat, în mare parte, accesibilităţii reşedinţei judeţului Hajdú-Bihar prin autostradă, prin dezvoltarea căii ferate şi prin dezvoltarea aeroportului – a explicat ministrul.
El a reamintit de acordul recent încheiat cu oraşul, conform căruia Guvernul Ungariei sprijină cu 1,88 miliarde lei investiţiile în infrastructură legate de Parcul Industrial Nord-Vest, în cadrul căruia se va construi şi un racord la autostradă pentru zonele de dezvoltare.
László Palkovics a mai reamintit faptul că, în urmă cu un, a fost dat în funcţiune tronsonul autostrăzii M35 până la localitatea Mikepércs, iar acum M35 a fost finalizat pe toată lungimea sa până la Berettyóújfalu, respectiv a fost finalizat şi primul tronson din autostrada M4 dintre Berettyóújfalu şi Nagykereki (frontiera ţării). Potrivit declaraţiei sale, până în 2020, autostrada M4 va ajunge până la frontiera Ungariei cu România.
M35-M4 va face parte din traseul rutier european Via Carpatia care face legătura între Marea Baltică şi Marea Neagră. Prin investiţia care va fi finalizată până în 2021, Ungaria va fi prima care va realiza construirea porţiunii ce îi revine din ruta Via Carpatia, de care vom putea fi mândri – a subliniat ministrul.
Obiectivul Guvernului este ca până în 2030, împreună cu ţările vecine, Bazinul Carpatic să devină cea mai competitivă şi mai dezvoltată zonă economică a Europei, la care contribuie şi autostrada predată acum – a declarat László Palkovics.
Potrivit senatorului UDMR, Attila Cseke, o semnificaţie importantă a investiţiei este faptul că maghiarii din Transilvania se vor putea apropia astfel şi mai mult de cei din ţara mamă, precum şi România de Ungaria.
MTI